Wednesday, February 29, 2012

H.A.T.I

hati sangat sensitif sekarang ! kenape ? aduyaii,
cepat sangat nak terasa,
cepat sangat nak sentap !
sakit bile ade perasaan macam nie !




p/s : away !

Monday, February 27, 2012

tolonglah !

manusia nie memang susah nak APPRECIATE ape yang dorang dapat kan ?
susah sangat ke nak HARGAI ape yang orang dah bagi tu !
saket hati betul lah.
fine ! pasni aku buat je cara aku.


manusia ni pulak belajar la BERSYUKUR sikit dengan ape yang dah ditakdirkan tuh.
'takdir dihujung usaha' ! paham !
tak payah la nak bersembang gempakgempak dengan aku, nanti ALLAH tarik balik bg kau rase ape yang aku rase baru kau tawu !
bikin hangen jee ! tak reti jaga perasaan KAWAN langsung !





semoga aku lebih tabah nak hadapi hari mendatang ! :(




p/s : maaf tersembur api kemarahan kat sini ! :'(

Saturday, February 25, 2012

saya sangat perlukan awak !

yeee. AWAK ! 
saya betulbetul perlukan awak di saat, minit, jam dan waktu SEKARANG !
I MISS YOU !
dah 3BULAN tak jumpe! lamenyee.. *sangat PJJ kan ?
tapi takpe, saya masih sayangkan awak !
terima kasih sebab jadi pendorong saya,
terima kasih sebab nasihatkan saya yang susah nak dengar nasihat ni ! :p
terima kasih sebab buat saya gembira tyme saya sedih !
terima kasih buat otak saya fikir mane baek dan buruk ! *sbb saya rase saya dah mula pk ape yg awak cakap.
terima kasih bangunkan saya bila saya jatuh !
terima kasih sebab sayang saya. ahahah


v

v

v

v

v

v

v

v

p/s : saya rindu encik boo|boo saya ! :p


Monday, February 20, 2012

instant vacation ! :)

Salam 1 blogger ! :)
currently baru balik vacation dengan family.HAHA
padahal bukan la vacation sangat pon, ikut mama g kursus je.
dah memandangkan satu family pegi, kire berjimba sekali la ngan adek adek kan. :) phheeww :)
v

v

v

v

v

v

v

v

v

v










 






akhirnyee, tercapai jugak nak jejakkan kaki kat free tax island ! woohhooo, ohsem :)





p/s : planning for the next vacation with <3 ! :)

Sunday, February 19, 2012

lidah vs hati ! :)

sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula manusia,
sedangkan jari lagi terhiris apetah lagi hati manusia ! :)


p/s : ujian dalam setiap perhubungan.

Tuesday, February 7, 2012

masih perlu !

Bila ku buka mata
Rasa tak berdaya
Hadapi semua
Sejak hatiku luka

Mampukah ku menunggu
Bayangan dirimu
Atau biar berlalu
Hapus semua lelahku

Mestipun engkau tahu
Hati ini masih menyayangi dan menyinta
Tegarnya kau menyiksa
Disaat diri derita
Mencari engkau tiada..

Mesti engkau sedari
Diri ini masih ingin terus ditemani
Mengapa engkau pergi
Di saat ku masih lagi
Perlu engkau di sini..

Aku perlu dirimu
Hiburkan siangku
Indahkan mimpiku
Ku ingin kau tahu

Oh sayang aku rindu
Ku cintai kamu
Peluklah diriku
Hangatkan seperti dulu..


p/s :ohsem ! :)


Sunday, February 5, 2012

not a priority !

sedih tak bile korang da tak penting dalan hidup seseorang ?


sadis kan, haih ! 


p/s : semoga menjadi seorang yang lebih sabar ! :)

Thursday, February 2, 2012

lemahkah WANITA ?

Ya اَللّهُ, mengapa wanita sering menangis?

JawabNYA: Kerana wanita itu unik.
AKU ciptakan ia sebagai makhluk istimewa,

AKU kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
AKU lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
AKU kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
AKU teguhkan peribadinya untuk terus berjuang saat yang lain menyerah,
AKU beri dia naluri utk mencintai anak-anak dalam keadaan apapun,
AKU kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,walau disakiti oleh orang-orang yang ia sayangi

Wanita makhluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis itu kerana AKU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.


Spontaneous Thursday # 5




p/s :i love you for a thousand year yayang ! :)

Wednesday, February 1, 2012

agungnya seorang WANITA ! :)

6 SEBAB BERUNTUNGNYA PEREMPUAN MEMPUNYAI RAHIM




1.) Dia bekerja dengan Allah..jadi 'kilang'manusia.Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh..7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.



2.) Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi, cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah..Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang...sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya..



3.) Satu lagi berita gembira untuk wanita, sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya..lahir saja bayi, seluruh dosanya habis.Inilah nikmat Tuhan berikepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak beranak? Marilah kita pegang kepada tali Allah.Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid.. Allah izinkan terus masuk Syurga..



4.) Untuk peringatan semua wanita yang bersuami: Seluruh kebaikan suaminya,semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.



5.) Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan terperanjat dengan Pahala extra yang
banyak dia terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.. Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat,dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga. Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat. Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.



6. )Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain. Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya. Dan semua lelaki fahami hati naluri seorang wanita & isteri agar tidak derhaka denganNYA



p/s : bersyukur dilahirkan sebagai seorang wanita even lelaki pon sebok nak jadi wanita ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...